Nationaal Tinnen Figuren Museum

Markt 1 7731 DB Ommen
0529454500 Klik om te bellen

Over Nationaal Tinnen Figuren Museum

Meer dan 200.000 met veel liefde en vakmanschap beschilderde kleine tinnen figuren zijn het bezit van het museum.Veel van die figuren staan er opgesteld in prachtige diorama's. Deze hebben alle betrekking op algemene, vaderlandse en Bijbelse geschiedenis.
Bewonder het klank- en lichtspel diorama "De Slag bij Waterloo 1815" naar de gelijknamige beroemde slag tussen Napoleon en Wellington. Dit diorama (26 m2) is het grootste ter wereld en bevat ruim 10.000 ragfijn en met de hand beschilderde tinnen figuren; echte kunstwerken.
Ieder jaar is er een wisseltentoonstelling waarbij al diverse thema's met tinnen figuren zijn uitgebeeld.
Stap in die kleine wereld van het tinnen figuur en kom naar Ommen. Vooral voor kinderen een zeer leerzame belevenis.

Nationaal Tinnen Figuren Museum in het kort

Collectie