Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers

Willemsoord 60 G 1781 AS Den Helder
0223618320 Klik om te bellen

Over Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers

Beukende golven, gestrande schepen en uitrukkende reddingboten. Beleef het mee in het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers. Het museum vertelt het verhaal van het reddingwezen in Nederland. Van vroeger en van nu. Er van alles te zien en te doen. Ervaar bijvoorbeeld hoe windkracht 10 aanvoelt, beleef de wilde zee met de vaarsimulator en verstuur een bericht in morse. Er staan vele modellen, reddingboten, reddingmaterialen, scheepscommunicatie en instrumenten in het museum. Ook worden er verschillende authentieke films gedraaid. U kunt dit allemaal zien terwijl u kinderen of kleinkinderen het heldenspel kunnen spelen, op een reddingboot kunnen spelen en met de audiotour een reddersmedaille kunnen winnen.

Het museum is gevestigd in een voormalige motorenwerkplaats van de Koninklijke Marine. Voor het museum liggen zes varende historische reddingboten. Van april tot en met oktober kunt u een rondvaart maken door de binnenhaven van Den Helder met de reddingboot Johan de Witt. Voor meer informatie zie www.reddingmuseum.nl.

speurtocht in het museum

Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers in het kort