Cobra Museum voor Moderne Kunst

Sandbergplein 1/3 1181 ZX Amstelveen
0205475050 Klik om te bellen

Vernieuwende tentoonstellingen
Het gedachtegoed van Cobra is springlevend
Bijzonder gebouw ontworpen door Wim Quist

Over Cobra Museum voor Moderne Kunst

Het museum
Het Cobra Museum voor Moderne Kunst stelt de kunst en het gedachtegoed van de Cobra-beweging centraal. Cobra behoort tot de canon van de kunstgeschiedenis, maar de ‘geest’ van Cobra is nog springlevend. Het belang van een alternatieve cultuur, gebaseerd op internationale solidariteit en creativiteit, is in onze huidige wereld belangrijker dan ooit. Het Cobra Museum verbindt de collectie en de geschiedenis van Cobra dan ook actief aan hedendaagse kunstenaars, moderne kunststromingen en de actualiteit.

De collectie
De Cobra-beweging was een van de belangrijkste kunstbewegingen in de 20ste eeuw. Het Cobra Museum toont steeds in wisselende tentoonstellingen haar CoBrA-collectie. Daarnaast zijn er grote wisseltentoonstellingen: bijvoorbeeld van individuele CoBrA-leden, van tijdgenoten, van aanverwante stromingen en van hedendaagse kunstenaars die werken in de traditie van CoBrA.

In het Cobra Museum voor Moderne Kunst gaan de kunst van CoBrA, moderne én hedendaagse kunst hand in hand. De tentoonstellingen worden aangevuld met culturele en educatieve activiteiten waarmee het zicht op de kunsthistorische en maatschappelijke betekenis van de kunstbeweging wordt verbreed.

Activiteiten
In het laatste weekend van elke maand organiseert het Cobra Museum Cobra Pakt Uit! Een weekend vol met workshops, symposia en gratis rondleidingen.

Educatie
Bij elke nieuwe tentoonstelling wordt er een speciaal educatief programma samengesteld voor het primair onderwijs, secundair onderwijs en MBO, HBO en WO. Het educatieve programma biedt daarmee verfrissende inzichten op het nu, omdat het Cobra gedachtegoed actief verbonden met hedendaagse kunst en actuele kwesties.

Openingstijden en toegangsprijzen

Het Cobra Museum is open van dinsdag tot en met zondag van 11:00 tot 17:00.

Volwassene - €15,-
6 t/m 18 jaar - €14,50