Museum Valse Kunst te Vledder

0521383352 Klik om te bellen

Over Museum Valse Kunst te Vledder

Kunst met een glimlach

Een bezoek aan Museum Valse Kunst te Vledder gaat gepaard met verhalen over de achtergrond van meestervervalsers als Han van Meegeren en Geert Jan Jansen. Het blijft boeiend te horen hoe mensen ertoe komen het werk van anderen te vervalsen en er goede sier mee denken te kunnen maken. U kunt er zien en horen hoe het werk van vele bekende kunstenaars als Appel, Picasso, Dali, Chagall, Matisse e.a. is vervalst.
Wat niet vervalst is, maar uniek voor de liefhebber, zijn de collecties Hedendaagse Glaskunst, Drentse schilderkunst en de wisselexposities van Noord-Nederlandse kunstenaars.
Tenslotte kunt u in de Kado shop exclusieve glaskunst, eeen mooi betaalbaar glassierrad of aandenken kopen. 3x per jaar zijn er wisselexposities. De bibliotheek, theeschenkerij en museumswinkel met glaskunst en sieraden zijn vrij toegankelijk.
Kijk voor de actuele openingstijden op de onze site.

Museums Vledder

Museum Valse Kunst te Vledder in het kort