Witte de With Centrum voor Hedendaagse Kunst

Witte de Withstraat 50 3012 BR Rotterdam
0104110144 Klik om te bellen

Over Witte de With Centrum voor Hedendaagse Kunst

Witte de With Center for Contemporary Art is een internationale kunstinstelling met Rotterdam als thuisbasis. Sinds 1990 verkent Witte de With de hedendaagse kunst wereldwijd en reflecteert op sociale en politieke ontwikkelingen door middel van tentoonstellingen, theoretische en educatieve programma’s, symposia, live events en publicaties.

Onze positie in het culturele veld is uniek. Witte de With is een alternatief voor de meer traditionele musea voor moderne en hedendaagse kunst, kunstenaarsinitiatieven en commerciële galeries. Ons dynamische team stelt de instelling in staat om actueel, innovatief, experimenteel en flexibel te zijn. De instelling fungeert als springplank naar een professionele carrière voor menig beginnend curator, criticus, wetenschapper en educator. Al meer dan 25 jaar is Witte de With één van ‘s werelds meest invloedrijke en gerenommeerde tentoonstellingshuizen waar plaats is voor vernieuwing en kwaliteit.

Door de samenwerking aan te gaan met jonge en gevestigde makers, curatoren, kunstwetenschappers en het publiek heeft Witte de With een belangrijk – nog steeds groeiend – nationaal en internationaal netwerk om zich heen verzameld, dat het instituut en het programma volgt, ondersteunt en voedt. We zijn er trots op dat het werk van vele inmiddels vermaarde hedendaagse kunstenaars bij Witte de With is getoond.

Inbreng van het publiek en gezamenlijke reflectie vormen het hart van de programma’s. Door middel van educatieve projecten en publieksevenementen wordt een breed en divers publiek bereikt en betrokken. Bovendien wordt binnen deze programma’s veelal samengewerkt met kunstenaars en andere professionals. De afstand tussen publiek en makers is dan ook klein.

Witte de With wordt ondersteund door de gemeente Rotterdam en het ministerie van OCW.

Witte de With

Witte de With Centrum voor Hedendaagse Kunst in het kort